BUDUĆNOST POČINJE ISPRED BIVŠE TEHNIČKE ŠKOLE!
Ovo nije realizacija jednog skupog projekta poput onog s otvaranjem Kneževe palače prije nekoliko dana kada smo sa zadovoljstvom svjedočili završetku obnove vrlo važne građevine iz zadarske povijesti. Ali, riječ je o projektu budućnosti, u kojem je, eto, Zadar dobio prvu javnu punionicu za elektromotorna vozila. Zahvaljujem svima koji su pridonijeli realizaciji ove ideje kojom postavljamo i Zadar prema budućem prometu u kojem vjerojatno neće biti mjesta za fosilna goriva, a ujedno odgovaramo i na potrebe naših turista i gostiju! – rekao je, među ostalim, gradonačelnik Zadra Božidar Kalmeta koji je zajedno sa svojim suradnicima bio na otvaranju ELEN punionice za elektromotorne vozila.
Riječ je o razvojnom projektu eMOBILNOST ostvarenom u suradnji s HEP-om ostvarenjem kojeg je postavljena javna punionica na dva parkirališna mjesta u ulici Bartola Kašića, uz uvažavanje svih smjernica odgovarajuće europske direktive o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva i pružanju usluga punjenja svim korisnicima električnih vozila.
-Zahvaljujem se Gradu Zadru i zadarskoj Elektri koji su nam izuzetno pomogli u realizaciji našeg projekta kojim uspostavljamo trideset i prvu punionicu za elektromotorna vozila, a projekt se dalje nastavlja i prema jugu, Metkoviću, Opuzenu i Dubrovniku – naglasio je Domagoj Puzak, voditelj HEP-ovog tima za projekt Emobilnost. Prema njegovim riječima, u skladu s postavkama projekta punjenje elektromotornih vozila biti će besplatno u prvoj fazi, a odgovarajuća RFID identifikacijska kartica s kojom se punjenje obavlja biti će na raspolaganju gostima i zainteresiranima u nekom od gradskih ureda.
Kao što je kazao i gradonačelnik Kalmeta, dva parkirna mjesta za punionicu nalaze se ispred zgrade stare Tehničke škole, što je pomalo i simbolično, jer su upravo kadrovi iz ove škole, sada u novim nastavnim uvjetima, pokrenuli svojedobno i inicijative oko realizacije projekata električnih vozila i bicikala, sve do mogućnosti solarnog punjenja alternativnih vozila budućnosti. Jedan od njih bio je i Tihomir Tomčić, ravnatelj strukovne škole „Vice Vlatkovića“, a i dva automobila koji su se našli na mjestima za punjenje u četvrtak prijepodne bili su jedna od strukovne škole i jedan od AC Mitrović.
Na punionici će inače biti moguće istodobno punjenje dvaju vozila, s načinom punjenja AC mod3 tipe2 uz vrijeme punjenja od prosječno jednog sata (20-tak kilovata za jedno prosječno vozilo, odnosno moguće i do četiri sata za veća vozila). U razvojnoj fazi projekta Punionica elektromotornih vozila će omogućiti i testiranje tehnologije i praćenje navika korisnika radi pripreme odgovarajućeg modela naplate i kasnijeg prelaska na komercijalnu fazu korištenja punionice. Kako naglašavaju u Gradskoj upravi, Grad Zadar je kao potpisnik Sporazuma gradonačelnika u svrhu poticanja korištenja ''čistijih'' oblika prijevoza, podizanja razine svijesti građana, smanjenja emisija CO2 i poboljšanja turističke ponude te u konačnici poboljšanja kvalitete života u Zadru prepoznao značaj uvođenja svih odrednica održivog razvoja u sektoru energetike i prometa, te će nastaviti provoditi ovakve projekte i u budućnosti.
Osim toga, Zadar je i jedan od gradova koji je - u skladu s Planom 20-20-20 - formalizirao svoju politiku održivog razvoja i sustavnog gospodarenja energijom i potpisivanjem Energetske povelje (2008. godine) na nacionalnoj, te Sporazuma gradonačelnika (Covenant of Mayors) na europskoj razini (2012. godine). Potpisivanjem Sporazuma gradonačelnika Grad Zadar se obvezao da će smanjiti emisije CO2 za najmanje 20 posto do 2020. godine i to kroz provedbu mjera povećanja energetske učinkovitosti i razvoj obnovljivih izvora energije. Također, Grad Zadar je i član europskog udruženja Energetski gradovi koje se sastoji od jedinica lokalne samouprave u energetskoj tranziciji. Spomenimo i činjenicu da je, primjerice, njemačka Vlada zacrtala da do 2020. godine na njemačkim prometnicama bude najmanje milijun električnih vozila, a zajedno s vodećim tvrtkama poput AUDI-ja ili BMW-a krenulo se u otvaranje čak tisuću punionica u godinu dana.
Riječ je o razvojnom projektu eMOBILNOST ostvarenom u suradnji s HEP-om ostvarenjem kojeg je postavljena javna punionica na dva parkirališna mjesta u ulici Bartola Kašića, uz uvažavanje svih smjernica odgovarajuće europske direktive o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva i pružanju usluga punjenja svim korisnicima električnih vozila.
-Zahvaljujem se Gradu Zadru i zadarskoj Elektri koji su nam izuzetno pomogli u realizaciji našeg projekta kojim uspostavljamo trideset i prvu punionicu za elektromotorna vozila, a projekt se dalje nastavlja i prema jugu, Metkoviću, Opuzenu i Dubrovniku – naglasio je Domagoj Puzak, voditelj HEP-ovog tima za projekt Emobilnost. Prema njegovim riječima, u skladu s postavkama projekta punjenje elektromotornih vozila biti će besplatno u prvoj fazi, a odgovarajuća RFID identifikacijska kartica s kojom se punjenje obavlja biti će na raspolaganju gostima i zainteresiranima u nekom od gradskih ureda.
Kao što je kazao i gradonačelnik Kalmeta, dva parkirna mjesta za punionicu nalaze se ispred zgrade stare Tehničke škole, što je pomalo i simbolično, jer su upravo kadrovi iz ove škole, sada u novim nastavnim uvjetima, pokrenuli svojedobno i inicijative oko realizacije projekata električnih vozila i bicikala, sve do mogućnosti solarnog punjenja alternativnih vozila budućnosti. Jedan od njih bio je i Tihomir Tomčić, ravnatelj strukovne škole „Vice Vlatkovića“, a i dva automobila koji su se našli na mjestima za punjenje u četvrtak prijepodne bili su jedna od strukovne škole i jedan od AC Mitrović.
Na punionici će inače biti moguće istodobno punjenje dvaju vozila, s načinom punjenja AC mod3 tipe2 uz vrijeme punjenja od prosječno jednog sata (20-tak kilovata za jedno prosječno vozilo, odnosno moguće i do četiri sata za veća vozila). U razvojnoj fazi projekta Punionica elektromotornih vozila će omogućiti i testiranje tehnologije i praćenje navika korisnika radi pripreme odgovarajućeg modela naplate i kasnijeg prelaska na komercijalnu fazu korištenja punionice. Kako naglašavaju u Gradskoj upravi, Grad Zadar je kao potpisnik Sporazuma gradonačelnika u svrhu poticanja korištenja ''čistijih'' oblika prijevoza, podizanja razine svijesti građana, smanjenja emisija CO2 i poboljšanja turističke ponude te u konačnici poboljšanja kvalitete života u Zadru prepoznao značaj uvođenja svih odrednica održivog razvoja u sektoru energetike i prometa, te će nastaviti provoditi ovakve projekte i u budućnosti.
Osim toga, Zadar je i jedan od gradova koji je - u skladu s Planom 20-20-20 - formalizirao svoju politiku održivog razvoja i sustavnog gospodarenja energijom i potpisivanjem Energetske povelje (2008. godine) na nacionalnoj, te Sporazuma gradonačelnika (Covenant of Mayors) na europskoj razini (2012. godine). Potpisivanjem Sporazuma gradonačelnika Grad Zadar se obvezao da će smanjiti emisije CO2 za najmanje 20 posto do 2020. godine i to kroz provedbu mjera povećanja energetske učinkovitosti i razvoj obnovljivih izvora energije. Također, Grad Zadar je i član europskog udruženja Energetski gradovi koje se sastoji od jedinica lokalne samouprave u energetskoj tranziciji. Spomenimo i činjenicu da je, primjerice, njemačka Vlada zacrtala da do 2020. godine na njemačkim prometnicama bude najmanje milijun električnih vozila, a zajedno s vodećim tvrtkama poput AUDI-ja ili BMW-a krenulo se u otvaranje čak tisuću punionica u godinu dana.
TURISTI VEĆ TRAŽE GDJE BI PUNILI ELEKTRO-VOZILA Posebno za portal Gradimozadar.hr upitali smo ravnatelja strukovne škole Tihomira Tomčića za to kako ocjenjuje otvaranje punionice, obzirom da je njegova škola jedna od uzora za okretanje nastavnih programa budućnosti, te se još prije desetak godina opredijelila za obrazovanje, ali i inovacijske i kreativne doprinose promociji alternativnih oblika energije. – Drago mi je da smo svojedobno mi i bili pioniri u poticanju ovakvih ideja, ali da danas to postaje i usmjerena nacionalna i gradska politika – kazao nam je ravnatelj Tihomir Tomčić.. – ovo je zapravo svojedobno i bio moj san da Poluotok u zajedničkim planovima postane mjesto bez benzina i dizela! I ovog ljeta imali smo par desetaka poziva iz zadarskih hotela poput Falkensteinera čiji su gosti pitali gdje bi mogli puniti svoja električna vozila. Naravno, da smo izišli u susret Nizozemcima, Nijemcima, pa i Zagrepčanima koji su imali Tesla vozila. Ovo je samo još jedan korak naprijed – naglasio je Tomčić. U skladu s tim, upitali smo na licu mjesta i Antu Radosa, direktora Turističke zajednice Grada Zadra, koji je također izrazio veliko zadovoljstvo ovakvim energetskim, ali i turističkim iskorakom Zadra, što se opet uklapa u razvojne planove i Dalmacije i Hrvatske. – Punionicom obogaćujemo turističku ponudu i Zadar profiliramo kao najmoderniju turističku destinaciju u kojoj promičemo energetsku budućnost, ekološku svijest i svijest o neminovnom razvoju. Ovakvu uslugu promovirat ćemo i preko naše web stranice, a premda ju zasad može koristiti samo manji broj naših gostiju, njihov će broj zasigurno rasti – naglasio je Ante Rados. Valja naglasiti kako su, također na licu mjesta i ravnatelj Tomčić i direktor Rados ustanovili kako će sigurno surađivati u promociji ovakvih i drugih projekata prema svim zainteresiranim gostima i sugrađanima. |