Novi koncepti za mobilnost – transformacija mobilnosti povoljno djeluje na Boschevo poslovanje; Dvije milijarde eura od prodaje u području automatizirane vožnje
Bosch je pokretačka snaga u transformaciji mobilnosti. Boscheva rješenja za cestovni promet budućnosti omogućuju mu da već sada raste dvostruko brže od tržišta.
Očekuje se da će prodaja poslovnog područja Mobility Solutions u 2017. porasti za 7 posto na približno 47 milijardi eura. U tom istom razdoblju globalna proizvodnja vozila narasti će za samo 2,8 posto. „Naše poslovanje u industriji motornih vozila i dalje raste te će i dalje biti snažno. To nas stavlja u dobar položaj naspram mobilnosti budućnosti”, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora.
Poslovanje sa sustavima pomoći vozaču trenutačno raste prilično brzo. Ti sustavi nagovještavaju automatiziranu vožnju. Rast tržišta na tom području iznosi 25 posto, a u Boschu je još i veći. Dobavljač tehnologije i usluga već će 2019. ostvariti prodaju od dvije milijarde eura sa sustavima pomoći vozaču. Broj zaposlenika tvrtke u istraživanju i razvoju u poslovnom području Mobility Solutions do kraja će godine narasti skoro 10 posto na 48.000 osoba.
Stručno gledano, put do mobilnosti bez nesreća, stresa i emisija uključivat će automatizaciju, elektrifikaciju i povezivost. „Nije bitno samo napraviti bolje automobile. Trebamo nove koncepte mobilnosti”, napomenuo je glavni izvršni direktor Boscha. Boscheva rješenja za promet bez nesreća, stresa i emisija.
Bez obzira radi li se o prometnim gužvama, nesrećama, onečišćenju zraka ili klimatskim promjenama – Bosch već ima rješenja i usluge koji se bave sadašnjim i budućim izazovima cestovnog prometa. „Ako želimo biti mobilni i u budućnosti, moramo sada promijeniti svoju mobilnost”, rekao je Denner. Trenutačno je bitno poboljšati kvalitetu zraka u našim gradovima. Bosch želi u tome pomoći tako da poboljša motor s unutrašnjim sagorijevanjem, ali i povećavanjem svojih napora u području elektromobilnosti.
Komentirajući trenutačnu raspravu o zabranama vožnje i budućnosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, Denner je rekao sljedeće: „Mi smatramo da ne mora nužno biti samo jedna opcija. Želimo i dalje imati otvorene tehnološke opcije i ne ograničiti se na jedan smjer.”
Kada su u pitanju emisije i imisije motora s unutrašnjim sagorijevanjem, značajan napredak može se ostvariti s pomoću sintetičkih goriva. Ona se proizvode pomoću obnovljivih izvora energije i mogu postići ugljičnu neutralnost motora sa sagorijevanjem. Povrh toga, sintetička goriva mogu se izvesti tako da sagorijevaju praktički bez čađe. Na taj način može se smanjiti trošak obrade ispušnih plinova. „Sintetička goriva mogu se upotrebljavati s postojećim benzinskim postajama i, što je najvažnije, s postojećim motorima. Njihov pozitivan učinak stoga je brži nego da potpuno obnovimo infrastrukturu i vozni park”, naglasio je Denner.
Elektromobilnost postaje dio tržišta u sve većoj mjeri. Nova Boscheva e-osovina čini električni pogonski sklop učinkovitijim i isplativijim proizvođačima automobila, a time i svakome tko želi voziti na električni pogon. Bosch je za primjenu na području lake elektromobilnosti razvio prilagodljiv i jednostavno skalabilan sustav pogonskog sklopa od 48 volta na temelju komponenata koje su već iskušane i ispitane u proizvodnji. Bosch već ima vodeći položaj u Kini, najvećem svjetskom tržištu za elektromobilnost.
U Europi Bosch isporučuje sustave pogonskih sklopova najvećem voznom parku električnih vozila na kontinentu, vozilima Streetscooter njemačke pošte. Omogućavanjem parkiranja bez vozača Bosch postavlja temelje za autonomnu vožnju. U Boschu automatizirana vožnja poprima sve konkretnije oblike. U suradnji s Daimlerom, najveći svjetski dobavljač za motorna vozila uvest će početkom sljedećeg desetljeća na gradskim ulicama iznimno automatizirane vozne parkove dijeljenih vozila. To će poboljšati tijek prometa i povećati sigurnost. Prema globalnoj anketi, pola svih potrošača drage bi volje prihvatila takav automobil koji samostalno vozi i obavlja zadatke umjesto vozača i upravlja kroz promet. Bosch je već poduzeo prve korake prema autonomnoj vožnji: od početka 2018. automobili u parkirnoj garaži u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu sami će tražiti parkirno mjesto i parkirati se bez vozača. Time se uklanja stres i učinkovitije se iskorištava prostor za parkiranje – na istoj površini može se smjestiti do 20 posto više vozila. Ta automatizirana usluga parkiranja omogućena je inteligentnom infrastrukturom za parkirne garaže koju je osigurao Bosch.
„Bosch može napraviti više od samih automobila. Koristimo se cjelokupnim tehnološkim asortimanom tvrtke kako bi uveli u uporabu inovativna rješenja za mobilnost”, rekao je Denner. Jednostavno poput korištenja pametnog telefona: softverska ažuriranja iz Boschevog oblaka Taj pristup također se primjenjuje i na povezivost. Tijekom sljedećih pet godina, tržište za povezanu mobilnost rast će gotovo 25 posto svake godine. To znači da će globalna prodaja narasti s 47 na 140 milijarda eura (izvor: PwC). To zahtijeva stručnost u područjima senzora, softvera i usluga, što Bosch posjeduje i po tome je jedinstven u industriji motornih vozila.
Samo je u ovom trenutku 1,5 milijuna vozila povezano Boschevim softverom interneta stvari. Povezivost vozila omogućava mnoge usluge mobilnosti. Vozila će postati osobni pomoćnici: „´Samo vožnja´ stvar je prošlosti. Povezivanjem automobila s pametnim domovima i uredima pretvaramo ih u treći prostor za život”, napomenuo je Denner. Uskoro će povezivost značiti da će vozila digitalno rješavati dogovore za posjet radionici korištenjem nove Boscheve usluge „Software-Update Over-the-Air”. To će omogućiti sigurno i pouzdano ažuriranje podataka vozila na isti način na koji se sada ažuriraju pametni telefoni. Bit će moguće preuzeti dodatne funkcije poput tražilice parkirnog mjesta. Korištenjem usluga prijenosa softvera bežičnim putem, vozači će ubuduće moći iznova podešavati svoje automobile.
U Boschu povezivost ne predstavlja samo ono što je ispod poklopca motora. Usluge kao što su Coup i usluga dijeljenja e-skutera koja je uvela revoluciju u gradski promet Berlina i Pariza pretvaraju Bosch u dobavljača usluga mobilnosti. Istraživanja pokazuju da će tržište usluga mobilnosti na svjetskoj razini godišnje rasti 28 posto
Očekuje se da će prodaja poslovnog područja Mobility Solutions u 2017. porasti za 7 posto na približno 47 milijardi eura. U tom istom razdoblju globalna proizvodnja vozila narasti će za samo 2,8 posto. „Naše poslovanje u industriji motornih vozila i dalje raste te će i dalje biti snažno. To nas stavlja u dobar položaj naspram mobilnosti budućnosti”, rekao je dr. Volkmar Denner, predsjednik Boscheva upravnog odbora.
Poslovanje sa sustavima pomoći vozaču trenutačno raste prilično brzo. Ti sustavi nagovještavaju automatiziranu vožnju. Rast tržišta na tom području iznosi 25 posto, a u Boschu je još i veći. Dobavljač tehnologije i usluga već će 2019. ostvariti prodaju od dvije milijarde eura sa sustavima pomoći vozaču. Broj zaposlenika tvrtke u istraživanju i razvoju u poslovnom području Mobility Solutions do kraja će godine narasti skoro 10 posto na 48.000 osoba.
Stručno gledano, put do mobilnosti bez nesreća, stresa i emisija uključivat će automatizaciju, elektrifikaciju i povezivost. „Nije bitno samo napraviti bolje automobile. Trebamo nove koncepte mobilnosti”, napomenuo je glavni izvršni direktor Boscha. Boscheva rješenja za promet bez nesreća, stresa i emisija.
Bez obzira radi li se o prometnim gužvama, nesrećama, onečišćenju zraka ili klimatskim promjenama – Bosch već ima rješenja i usluge koji se bave sadašnjim i budućim izazovima cestovnog prometa. „Ako želimo biti mobilni i u budućnosti, moramo sada promijeniti svoju mobilnost”, rekao je Denner. Trenutačno je bitno poboljšati kvalitetu zraka u našim gradovima. Bosch želi u tome pomoći tako da poboljša motor s unutrašnjim sagorijevanjem, ali i povećavanjem svojih napora u području elektromobilnosti.
Komentirajući trenutačnu raspravu o zabranama vožnje i budućnosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, Denner je rekao sljedeće: „Mi smatramo da ne mora nužno biti samo jedna opcija. Želimo i dalje imati otvorene tehnološke opcije i ne ograničiti se na jedan smjer.”
Kada su u pitanju emisije i imisije motora s unutrašnjim sagorijevanjem, značajan napredak može se ostvariti s pomoću sintetičkih goriva. Ona se proizvode pomoću obnovljivih izvora energije i mogu postići ugljičnu neutralnost motora sa sagorijevanjem. Povrh toga, sintetička goriva mogu se izvesti tako da sagorijevaju praktički bez čađe. Na taj način može se smanjiti trošak obrade ispušnih plinova. „Sintetička goriva mogu se upotrebljavati s postojećim benzinskim postajama i, što je najvažnije, s postojećim motorima. Njihov pozitivan učinak stoga je brži nego da potpuno obnovimo infrastrukturu i vozni park”, naglasio je Denner.
Elektromobilnost postaje dio tržišta u sve većoj mjeri. Nova Boscheva e-osovina čini električni pogonski sklop učinkovitijim i isplativijim proizvođačima automobila, a time i svakome tko želi voziti na električni pogon. Bosch je za primjenu na području lake elektromobilnosti razvio prilagodljiv i jednostavno skalabilan sustav pogonskog sklopa od 48 volta na temelju komponenata koje su već iskušane i ispitane u proizvodnji. Bosch već ima vodeći položaj u Kini, najvećem svjetskom tržištu za elektromobilnost.
U Europi Bosch isporučuje sustave pogonskih sklopova najvećem voznom parku električnih vozila na kontinentu, vozilima Streetscooter njemačke pošte. Omogućavanjem parkiranja bez vozača Bosch postavlja temelje za autonomnu vožnju. U Boschu automatizirana vožnja poprima sve konkretnije oblike. U suradnji s Daimlerom, najveći svjetski dobavljač za motorna vozila uvest će početkom sljedećeg desetljeća na gradskim ulicama iznimno automatizirane vozne parkove dijeljenih vozila. To će poboljšati tijek prometa i povećati sigurnost. Prema globalnoj anketi, pola svih potrošača drage bi volje prihvatila takav automobil koji samostalno vozi i obavlja zadatke umjesto vozača i upravlja kroz promet. Bosch je već poduzeo prve korake prema autonomnoj vožnji: od početka 2018. automobili u parkirnoj garaži u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu sami će tražiti parkirno mjesto i parkirati se bez vozača. Time se uklanja stres i učinkovitije se iskorištava prostor za parkiranje – na istoj površini može se smjestiti do 20 posto više vozila. Ta automatizirana usluga parkiranja omogućena je inteligentnom infrastrukturom za parkirne garaže koju je osigurao Bosch.
„Bosch može napraviti više od samih automobila. Koristimo se cjelokupnim tehnološkim asortimanom tvrtke kako bi uveli u uporabu inovativna rješenja za mobilnost”, rekao je Denner. Jednostavno poput korištenja pametnog telefona: softverska ažuriranja iz Boschevog oblaka Taj pristup također se primjenjuje i na povezivost. Tijekom sljedećih pet godina, tržište za povezanu mobilnost rast će gotovo 25 posto svake godine. To znači da će globalna prodaja narasti s 47 na 140 milijarda eura (izvor: PwC). To zahtijeva stručnost u područjima senzora, softvera i usluga, što Bosch posjeduje i po tome je jedinstven u industriji motornih vozila.
Samo je u ovom trenutku 1,5 milijuna vozila povezano Boschevim softverom interneta stvari. Povezivost vozila omogućava mnoge usluge mobilnosti. Vozila će postati osobni pomoćnici: „´Samo vožnja´ stvar je prošlosti. Povezivanjem automobila s pametnim domovima i uredima pretvaramo ih u treći prostor za život”, napomenuo je Denner. Uskoro će povezivost značiti da će vozila digitalno rješavati dogovore za posjet radionici korištenjem nove Boscheve usluge „Software-Update Over-the-Air”. To će omogućiti sigurno i pouzdano ažuriranje podataka vozila na isti način na koji se sada ažuriraju pametni telefoni. Bit će moguće preuzeti dodatne funkcije poput tražilice parkirnog mjesta. Korištenjem usluga prijenosa softvera bežičnim putem, vozači će ubuduće moći iznova podešavati svoje automobile.
U Boschu povezivost ne predstavlja samo ono što je ispod poklopca motora. Usluge kao što su Coup i usluga dijeljenja e-skutera koja je uvela revoluciju u gradski promet Berlina i Pariza pretvaraju Bosch u dobavljača usluga mobilnosti. Istraživanja pokazuju da će tržište usluga mobilnosti na svjetskoj razini godišnje rasti 28 posto