Više od 300 stručnjaka za ceste, mostove i željeznice okupilo se proteklog vikenda u zadarskom hotelu Kolovare na konferenciji CETRA 2018
Peta internacionalna konferencija CETRA ove je godine 17.5.-19.5. ugostila predavače iz 52 zemlje svijeta, koji su predstavili 242 znanstvena rada, dvostruko više nego svih prijašnjih godina.
Riječ je o konferenciji koja se održava svake dvije godine, a glavni organizator je Građevinski fakultet u Zagrebu, zavod za prometnice.
CETRA je uspostavljena kao platforma za razmjenu znanstvenih i profesionalnih informacija u području cestovne i željezničke infrastrukture.
Najaktualnija tema ovogodišnjeg skupa bila je ona o Pelješkom mostu, a o kojoj je bilo riječi drugog dana skupa.
Mjesto Duboka povezivati će mjesto Brijesta na poluotoku Pelješcu mostom duljine 2400 m, dalje se nastavlja cestovna veza duž 12 km otoka Pelješca, nakon čega se rekonstruira postojeća državna cesta D414 u duljini od 10 km na poluotoku Pelješcu do čvora Prapratno tj. drugog izlaza za Ston, objasnio je tom prilikom mr.sc. Goran Legac.
Dalje se u okviru projekta financiranog EU sredstvima cestom povezuje južna Dalmacija, radi obilaznica Ston kroz tunel od 1100 m, zatim mostom od 480 m preko zaljeva Ston i drugim tunelom od 1400 m ova se obilaznica vraća na kopnenu stranu magistralne ceste u mjestu Doli. Sveukupna duljina ovog projekta iznosi 32 km, od čega je najznačajniji projekt most Pelješac u duljini od 2400 m.
Glavna ograničenja projekta vežu se za prirodne pojave i zaštitu okoliša i prirode na lokaciji mosta koji se nalazi u malostonskom zaljevu. Na toj su lokaciji osim turizma također važne i farme školjki kamenica. Kao takvo, područje je kompletno zaštićeno Naturom 2000, što je važno zbog lokacijskih uvjeta. Propisani su strogi režimi monitoringa za vrijeme izvođenja samih radova čime je propisan i način izvođenja radova kako se ne bi poremetila flora i fauna unutar samog morskog tjesnaca.
Više detalja o Pelješkom mostu donosimo u narednom izdanju GZD magazina
Riječ je o konferenciji koja se održava svake dvije godine, a glavni organizator je Građevinski fakultet u Zagrebu, zavod za prometnice.
CETRA je uspostavljena kao platforma za razmjenu znanstvenih i profesionalnih informacija u području cestovne i željezničke infrastrukture.
Najaktualnija tema ovogodišnjeg skupa bila je ona o Pelješkom mostu, a o kojoj je bilo riječi drugog dana skupa.
O projektu Pelješki most
Mjesto Duboka povezivati će mjesto Brijesta na poluotoku Pelješcu mostom duljine 2400 m, dalje se nastavlja cestovna veza duž 12 km otoka Pelješca, nakon čega se rekonstruira postojeća državna cesta D414 u duljini od 10 km na poluotoku Pelješcu do čvora Prapratno tj. drugog izlaza za Ston, objasnio je tom prilikom mr.sc. Goran Legac.
Dalje se u okviru projekta financiranog EU sredstvima cestom povezuje južna Dalmacija, radi obilaznica Ston kroz tunel od 1100 m, zatim mostom od 480 m preko zaljeva Ston i drugim tunelom od 1400 m ova se obilaznica vraća na kopnenu stranu magistralne ceste u mjestu Doli. Sveukupna duljina ovog projekta iznosi 32 km, od čega je najznačajniji projekt most Pelješac u duljini od 2400 m.
Glavna ograničenja projekta vežu se za prirodne pojave i zaštitu okoliša i prirode na lokaciji mosta koji se nalazi u malostonskom zaljevu. Na toj su lokaciji osim turizma također važne i farme školjki kamenica. Kao takvo, područje je kompletno zaštićeno Naturom 2000, što je važno zbog lokacijskih uvjeta. Propisani su strogi režimi monitoringa za vrijeme izvođenja samih radova čime je propisan i način izvođenja radova kako se ne bi poremetila flora i fauna unutar samog morskog tjesnaca.
Više detalja o Pelješkom mostu donosimo u narednom izdanju GZD magazina